Dutch fashion designer Iris van Herpen has established herself as the pioneer of 3D printed fashion, creating a dress that Time magazine declared to be one of the 50 Best Inventions of 2011. She is known for showing outfits that spanned the boundaries between clothing, art installation and scientific experiment.
For her SS 2015 ready-to-wear collection, presented in Paris at the top of the Pompidou Centre on Sep 30th, 2014 the designer explores the interplay of magnetic forces. Attraction and repulsion of magnetic fields echoes the sentiment that emanates from van Herpen’s work and her particular relationship to forward-leaning technology.
“I find beauty in the continual shaping of Chaos which clearly embodies the primordial power of nature’s performance” says Van Herpen describing the essence of the collection. With a simple color palette she was able to emphasize the structures of the items themselves, which are made up of lace webs, glowing crystals and feathers, all meant to resemble the chaotic nature of magnetism.
With a little help from Canadian architects Philip Beesley and Niccolò Casas, as well as the Dutch artist Jolan Van der Wiel, this collection amazes us with mind blowing creations, even without the conceptual, experimental idea behind it.
SS 2015 ready-to-wear is a collection of dresses made in regnatele of plexiglass, silicone, innovation and research. Laser cut structured metallic and 3D patent leather mixed with black fabrics. The shoes, belts, necklaces and clutches were “grown” using magnetic fields. They are desirable as garments, as well as masterpieces of modernity.
La diseñadora de moda holandesa Iris van Herpen se estableció como la pionera de la moda impresa en 3D, creando un vestido que la revista Time declaró uno de los 50 mejores inventos de 2011. Herpen es conocida por crear diseños que atraviesan fronteras entre el diseño de indumentaria, la instalación artística y la experimentación científica .
Para su colección SS 2015, presentada en París en el Centro Pompidou el 30 de septiembre 2014, la diseñadora explora la interacción de fuerzas magnéticas . Atracción y repulsión de los campos magnéticos se hacen eco del sentimiento que emana de la obra de Van Herpen y su especial relación con la visión de las tecnologías de vanguardia.
“Encuentro la belleza en la formación continua de caos que encarna claramente el poder primordial de la naturaleza “, dice Van Herpen describiendo la esencia de su colección. Con una paleta de colores sencilla que fue capaz de hacer hincapié en las estructuras de los propios diseños, que están hechos de telas de encaje, cristales brillantes y plumas, todos elementos destinados a simular la naturaleza caótica del magnetismo.
Con la ayuda de los arquitectos canadienses Philip Beesley y Niccolò Casas, así también como del artista holandés Jolan Van der Wiel, esta colección nos sorprende con creaciones alucinantes, incluso sin tener en cuenta la idea experimental conceptual detrás de ellas.
SS 2015 es una colección de vestidos hechos en regnatele de plexiglás , de silicona, innovación e investigación. Cortes láser metálicos estructurados y charol 3D mezclado con telas negras. Los zapatos, cinturones , collares y embragues que se ” cultivan ” del uso de campos magnéticos. Son deseables como prendas de vestir, así también como obras maestras de la modernidad .